Премиера на „Дон Паскуале“ в Миланската Скала

Ла Скала - Милано

След световна премиера в Париж през 1843 г. и последвала премиера в Ла Скала същата година, шедьовърът на Доницети се поставя отново през 1847 и 1861 г., а отсъства от сцената 43 години, до 1904.

Станахме свидетели на грандиозен спектакъл и нова продукция на операта. След откриване на музикалния сезон на Миланската Скала с “Андре Шение” на Умберто Джордано, на диригентския пулт отново видяхме музикалния директор на Ла Скала Рикардо Шайи. Носител на престижни международни награди, маестрото дебютира за първи път в Миланския театър с творба на Доницети – в годината, в която празнува 40 години дейност в Ла Скала.

Добре познатият на италианската публика режисьор Davide Livermoreни завладя с богатство на елементи от италианското кино от 50-те години. Директорът на Palau de les arts Reina Sofia във Валенсия ни пренесе в Рим в черно и бяло, редуваха се исторически паметници, модерни сгради в строеж и входа на киноцентъра в италианската столица. “Когато маските се свалят, в “Дон Паскуале” изпъкват персонажите”, коментира италианският режисьор. Сценографията бе съвместна продукция на Livermore и студиото за дизайн и архитектура Gio Forma, участвало в реализацията на великолепни опери като “Отело” във Валенсия, “Норма” в Мадрид, “Фалстаф” в Сао Пауло, достигнало световна слава със създаването на Дървото на живота – символ на Световното изложение в Милано през 2015 г.  Аплодисменти и за избора на костюми на талантливия Джанлука Фаласки, носител на наградата “Абиати” за 2012 г.

Амброджо Маестри за пореден път ни очарова в ролята на Дон Паскуале. След дебют през 2001 г. с „Фалстаф“, с диригент Рикардо Мути и блестящ миналогодишен сезон в същата роля, италианският баритон получи овациите на присъстващите за своето брилянтно изпълнение. След вълнуваща изява през 2017 г. в „Крадливата сврака“, на Миланска сцена се завърна един обещаващ сопран – Роза Феола. Лауреат на конкурса „Опералия“ през 2010 г., Феола ни очарова в ролята на Норина, а водещи в изпълнението й бяха силното сценично присъствие и ясна дикция. Висока оценка на публика и медии за изпълнението на Рене Барбера, който бе Ернесто. След абсолютен рекорд от 9 дебюта през 2017 г., тенорът ни завладя със сила на гласа и артистичност. Покорил миланската публика с Мазето в „Дон Жуан“ през 2017 г., Матиа Оливиери  ни впечатли с великолепна изява в ролята на Малатеста.

Заслужени бяха аплодисментите за 71-вата опера на Доницети, създадена след успехите на шедьоври като „Анна Болейн“, „Любовен еликсир“, „Лучия ди Ламермур“. „Само за 24 часа написах две действия на операта. Когато темата допада, сърцето говори, мисълта лети, ръката пише…“ споделя гениалният италиански композитор.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05