Премиера на „Фиделио” в Миланската Скала

Ла Скала - Милано

Със световна премиера във Виена през 1814 г. и първо представяне в Ла Скала през 1927 г. с диригент маестро Артуро Тосканини, шедьовърът на Бетовен е поставен за последен път на италиански език през 1949 г. – спектакъл, в който взима участие незабравимият Борис Христов! След отсъствие от афиша на Миланския театър от 1977 г., „Фиделио” се завръща на сцената през 1990 г. под диригентството на маестро Лорин Маазел и режисура на Джорджо Стрелер, а на 7 декември 2014 г., операта на Бетовен открива сезона на Ла Скала, с диригент маестро Даниел Баренбойм.

Имах удоволствието да присъствам на един великолепен спектакъл, умело ръководен от диригентската палка на почетния диригент на Филхармонията в Токио, маестро Мюнг Вун Чунг. Носител на наградата “Абиати” за 2015 г. за операта "Симон Боканегра” на Верди и почетен посланик на културата на Южна Корея, маестро Чунг ни очарова със своята енергичност и прецизност. Висока оценка получи режисьорския усет на носителката на наградата „Лорънс Оливие” Дебора Уорнър. С дебют в Ла Скала през 2011 г. със “Смърт във Венеция” на Бритън, Уорнър ни пренесе в изоставена и тъмна фабрика с проcтрени дрехи, разхвърляни ютии и инструменти. Положителна оценка за сценографията и избора на костюми на ученичката на Лила де Нобили Клое Оболенски.

В ролята на Флорестан бе Стюарт Скелтън.  След изключителен успех като Тристан, австралийският тенор се отличи със сила на гласа и ярко сценично присъствие, независимо от известното колебание в изпълнението на дуета с Леонорa. Считана за една от брилянтните изпълнителки на музика на Вагнер и Рихард Щраус, Рикарда Мербет не успя да ни развълнува със своята Леонорa. Силно участие за баритона Мартин Гантнер и неговия Дон Фернандо. След великолепна роля с Лепорело през 2017 г., Лука Пизарони ни въодушеви с ролята на Дон Пизаро. Бас-баритонът от Венецуела се отличи с великолепна дикция и експресивност, а заедно с него на сцената неочаквано се появиха войници с кучета. Напълно заслужени аплодисменти за баса от Дания Стефан Милинг, който бе Роко. След дебют в Ла Скала през 2015 г., сопранът Ева Либау ни покори със своята Марcелина. Овациите бяха и за Мартин Пискорски и неговия Жакино. След вълнуваща роля като Тамино във “Вълшебната флейта” през 2016 г., австрийският тенор получи признанието на публика и медии за своята удивителна изява.

Спектакълът завърши със 7-минутни аплодисменти за тази единствена опера на Бетовен – химн на свободата и силата на любовта.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05