Завладяваща Попея на Соня Йончева на Залцбургския музикален фестивал

Едно от централните събития в програмата на тазгодишния Залцбургски музикален фестивал бяха спектаклите на операта на Клаудио Монтеверди „Коронацията на Попея“.

Събитие е самото поставяне на тази опера – един от най-ранните образци на новосъздадения през 17 век жанр опера. Събитие е, че спектакълът бе осъществен от един  забележителен състав, изпълняващ барокова музика - Les Arts Florissants, под диригентството на  един от най-големите познавачи на този род музика - Уилям Кристи.

Благодарение на интернет много любители на музиката можаха да видят и чуят премиерния спектакъл и да оценят неговите достойнства. И аз по този начин успях да „присъствам“ на това събитие. Постановката на режисьора и хореографа Ян Лауерс е интересна - сцената е запълнена от балетисти с разноцветни костюми, понякога само по трико, картината е много раздвижена, много пъстра, а в това море от хора се движат и солистите. Освен това на сцената, по традициите на 17 век, е и оркестъра. Интересно е, но още по-вълнуващи  са солистите - всички представени на много високо стилово и певческо ниво. Разбира се, преди всичко Соня Йончева като Попея - красиво изпети фрази, красив, гъвкав глас, звучащ нежно, лирично и невероятно сексапилно излъчване, без в играта й да има нещо вулгарно. Нейна партньорка в ролята на Нерон е мецосопранът Кейт Линдзи, също много прецизна, с богат глас, нещо не ми достигна в мъжката визия на римския император, но това са подробности. И в останалите роли певците бяха равностойни - Стефани д’Устрак - Октавия, контратенорът Карло Вистоли - Отоне, Ренато Долчини - Сенека, Доминик Виси - Арналта и др.

За тази Попея Кристи е събрал гласове от най-високо качество. В ролята на главната героиня Соня Йончева  предлага силния си и гъвкав сопран в служба на бароковата музика, тя показва, че е у дома си като всестранен художник и в началото на 17 век, както и в края на 19. Който се притесняваше, че гласът й е „прекалено голям“ или с „твърде много вибрато“, бе сразен от зашеметяващото й изпълнение. Нейната Попея бе неоспоримо секси, Йончева не се срамуваше от чувственото действие и съблазни цялата аудитория. Нейният любовник Нерон беше Кейт Линдзи, чийто глас притежава  прекрасен, дълбок, блестящ тембър. Харизмата между двамата герои е  забележителна, чувствеността между тях е осезаема...“ четем в една от първите рецензии за спектакъла на “Коронацията на Попея“, публикувана в интернет.

Ще добавя, че всеки път Соня Йончева ме удивява с възможностите си на музикант  и актриса, но и с метаморфозите на гласа си. Просто е трудно да се повярва, че в един сезон тя пее Монтеверди, барокова музика, любимите лирични героини като Мими и Виолета, блестящите колоратури на „Пиратът“ на Белини, “Норма“ и… Тоска на Пучини и  Елизабета от „Дон Карлос“ на Верди. Просто невероятно! И бих повторила като всеки път - искрено и се възхищавам!




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05