30 години „Фантомът на операта“ в театър „Маджестик“ на Бродуей

От 30 години в театър „Маджестик“ на 44-та улица в Ню Йорк се играе само едно заглавие – „Фантомът на операта“  от сър Ендрю Лойд Уебър. Това е най-дълго представяният мюзикъл на Бродуей в историята до момента – още през 2012 г. е достигнал завидните 10 000 представления. 30-годишнината е била отбелязана паметно през месец януари – с гости сър Ендрю Лойд Уебър и неговата муза, първата изпълнителка на ролята на Кристин - Сара Брайтман. А в чест на годишнината Емпайър Стейт Билдинг е бил облян в светлини – Ню Йорк е бил свидетел на специално светлинно шоу.

Режисьор на спектакъла „Фантомът на операта“ е Харолд Принс. Солистите бяха трогателно млади и затова - въздействащи. Кейли Ан Воорхес беше Кристин, тя е в театъра от 2015-а, а Фантомът в този случай беше дебютант – неговото име е Пол Шефър. Досега е бил дубльор в ролята на Раул, а вече му е възложена най-важната задача и той се справи отлично, макар в началото на спектакъла да изглеждаше малко неуверен. Постепенно Шефър разви образа - от надменния и самоуверен Фантом до трагичния негов край на самотен и изоставен призрачен герой, при това той ставаше все по-убедителен. На фона на дуото Фантома и Кристин, остана малко бледнеещ Раул дьо Шани, влюбеният в певицата романтичен благородник – в ролята Джей Армстронг Джонсън. Като че ли липсваше малко повече очарование и естествено обаяние, не толкова гласови данни.

Тъй като действието се развива в Парижката опера през XIX век, на сцената бяха и характерните герои – примадоната Карлота Джудичели и тенорът Умбалдо Пианджи. Тези роли, както и балетният състав, изискват доста класическа оперна закалка, защото, макар и в комичен план, те все пак представят репетиция на оперно заглавие. Това е „театър в театъра“, т.е. в този случай „опера в мюзикъла“. Нивото беше повече от задоволително и нямаше компромис в избора на изпълнители.

Разбира се, както може да се очаква, оркестърът беше брилянтен (шестима диригенти се редуват в различните спектакли). Но звездата на вечерта беше самият театър „Маджестик“ – магия се случваше на сцената във всеки един момент. В началото, още по време на увертюрата, огромният полилей, който също има своя роля в произведението, беше издигнат от сцената до тавана. Сценографията и динамиката в смяната на декорите по време на целия спектакъл бяха просто изумителни!




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05