„Норма“ на Teatro La Fenice от програмата на OperaVision

Записът на „Норма“ от Винченцо Белини е интересен по много причини - първо участието на голямата белкантова певица в последните десетилетия Мариела Девия в ролята на Норма, след това - непознатия за нас театър Ла Фениче Венеция, а и самата опера, изпълнена безупречно - творба, любима на всички оперомани.

Ще започна с Мариела Девия - действително майстор на белкантовата музика. Нейната Норма беше изваяна в музикално отношение - много нюансирана, с изящна фразировка и непостижими пианисими, точни колоратури, много топлота и темперамент в интерпретацията. Бях много учудена, когато прочетох, че това е нейният прощален спектакъл, с който завършва бляскавата си кариера. Но, още по-потресена бях, когато разбрах, че видеозаписът е направен през май тази година, а Девия е на 70 години. Представяте ли си, че тази трудна партия тя изпълнява с лекота на такава възраст?! Това е истинско чудо, защото почти не се усеща някаква промяна в гласа или вокалната техника. Дори само заради този факт си заслужава да я чуете! И още нещо любопитно – към ролята на Норма Девия, която има блестяща кариера по света с героините на Доницети, Росини и Белини, се обръща за първи път на 65-годишна възраст. Още едно чудо!

За мен откритие бе румънският тенор Стефан Поп в ролята на Полионе, блестящ глас, артистичност, музикалност – той  притежава всичко това, а е само на 31 години! Единствено фигурата му напомня за Лучано Павароти, а за това допринасяше и нелепият тоалет, с който бе облечен - вместо римски войн, нещо средно между рибар и ловджия. Но Стефан Поп пее прекрасно и това компенсира всичко. Кармела Ремиджо в ролята на Адалжиза е прецизна, музикална, но природата на нейния глас не подхожда за тази роля. Гласът е твърде остър и висок, за да се съпостави с мекотата и нежността, с която пее Девия. И Лука  Титото като Оровезо демонстрира богат басов тембър, убедителен бе, въпреки костюма си на африкански вожд с кожа на врата.

Въобще, като изключим странните виждания върху епохата, в която се развива действието на „Норма“, и костюмите, които ужасно загрозяваха хористите, операта бе изпълнена много добре. Хорът е с красива звучност, споен, точен, оркестърът много добър - неслучайно театър Ла Фениче има 226-годишна история, традиции и слава! Спектакълът бе дирижиран от Рикардо Фрица - известен италиански диригент, който държеше здраво в ръцете си всичко и не допусна никакви отклонения в интерпретацията.

Видеозаписът на операта „Норма“ от Винченцо Белини ще бъде излъчван само до 7-и декември в сайта на OperaVision. Не пропускайте!       




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Петко Бонев: Има доказани начини Камерна опера Благоевград да работи успешно

Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..

обновено на 24.12.18 в 17:27
Мариус Донкин (л), Диана Янкулова и Явор Стаматов (д)

Мариус Донкин: За единението трябва да намерим себе си в общността

Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени.  За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..

публикувано на 16.12.18 в 14:01

Предстои тайно поетическо четене в рамките на Литературния фестивал

Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..

публикувано на 14.12.18 в 10:14

Баладите на Шопен в нови записи на Антонина Бонева

Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..

публикувано на 14.12.18 в 09:58
Сцена от операта „Джоконда“

Габриела Георгиева: винаги съм усещала Джоконда много близка до сърцето си

„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Регионалната библиотека в Благоевград се радва на извънреден детски интерес

Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..

публикувано на 13.12.18 в 18:25

Гастрол на Македонската опера на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора

Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..

публикувано на 13.12.18 в 18:05