„Винаги се намират луди хора, които се занимават с изкуство, защото трябва да си ненормален да се занимаваш с нещо, което видимо е безполезно“, каза поетът, писател и драматург Стефан Цанев пред БНР в отговор на въпрос кой се занимава с поезия днес.
„Винаги ще има. Обикновено се чува, да, изкуството умира, театърът умира, обаче не умира“, добави той в интервю за предаването Хоризонт за вас“.
“Защото, първо, трудно се успява. Трябва, освен труд, да бъдеш надарен. Не винаги човек може да осъзнае притежава ли тази дарба, която е необходима. Трудно се пробива. Рискът да не успееш е 90%. И за да поемеш този риск трябва наистина силна воля“, каза още той.
„Обаче, ако не си надарен - да се трудиш е напразно… светът е пълен с нереализирали се поети, музиканти, поради тази липса на дарба“, посочи Цанев.
Относно това дали е имал собствени кризи като автор отговори:
„Да, имал съм. Спирал съм няколко пъти, въобще съм се заклевал повече да не се занимавам. Имал съм страшни разочарования…“
“Аз не спирах, не изживявах кризи, когато ме забраняваха, когато не ме печатаха, когато не ми поставяха пиесите. Тогава напротив - амбицирах се и работех много по-усилено“, поясни Цанев.
„Страшните кризи са вътрешни, когато си разколебан вътрешно“.
Според него „ненаписаната мъка е тази, която ми предстои“.
А в отговор на въпрос коя е неговата “ненаписана мъка“ каза: „Голямото пътешествие на оня свят“.
В коментар към темата за липсата на “примирие“ между властта и обикновения човек в нашата държава Цанев даде пример с Финландия, в която премиерът отказва да приеме охрана с мотива, че “нашето общество се крепи върху доверието между народ и власт, ако аз приема да имам охрана, значи нарушавам едностранно доверието в народа“.
„Ето това е нарушено у нас, това недоверие между народ и власт, и това е много, много фатално“, каза още той.
Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл.Месец декември започна с „изтичане на информация“ в социалните медии за предстоящо закриване на Камерната опера в Благоевград. „Много моля хората, които непрекъснато пускат слухове и използват социалните мрежи като вид медия, да не създават изкуствено напрежение, където го няма. Няма да бъде закрита камерната опера, но трябва по някакъв начин да се..
Народният театър навлиза в своя 130-и сезон с много амбициозна програма на всичките си сцени. За предаването „Неделя 150“ по „ Хоризонт“ ръководителят на институцията Мариус Донкин каза: "Мисля си, че не само този сезон ще бъде български, но този наистина е такъв с „Опит за летене“ на Радичков, а и следващата седмица предстоят две премиери..
Тайно поетическо четене ще се проведе в неделя в рамките на Софийския международен литературен фестивал. Мястото и имената на поетите и музикантите, които ще се включат в четенето, са тайна. В предаването „Преди всички“ програмният директор на Фестивала Тодора Радева посочи, че който иска да се включи, трябва да се регистрира в страницата на..
Изтъкнатата българска пианистка Антонина Бонева осъществи нови записи по покана на "Музикална къща БНР". В Първо студио на Националното радио Бонева направи нова регистрация на четирите клавирни балади от Фредерик Шопен, изключително популярни и обичани от публиката, но твърде рядко изпълнявани в интеграл. В интервю за предаването "Алегро виваче" по..
„Джоконда е интересен образ, едно прелестно създание, певица и танцьорка, улична артистка. Много чист, много истински човек. И тя остава такъв човек, въпреки всички препятствия и предизвикателства, които се изпречват пред нея. Когато Джоконда разбира, че любовта й към Енцо Грималди не е споделена, защото той е влюбен в Лаура, тя взема съдбоносно..
Няколко пъти са се увеличили през тази година малките читатели в регионалната библиотека „ Димитър Талев“ в Благоевград. Истински рекорд е фактът, че за един ден в детския отдел са се записали над 700 деца. Още в репортажа на Кети Тренчева: Впечатляващият интерес на малките читатели към книгите е търсенето на иновативни форми от страна на ръководството..
Македонската опера и балет в Скопие гостува за първи път на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара Загора със спектакъл на „Севилският бръснар“ . Оперният шедьовър на Джоакино Росини беше представен в нов прочит на австрийската режисьорка Урсула Хорнер . Тя е възпитаник на Университета по музика и сценични изкуства във Виена,..