Националният омбудсман Гиньо Ганев е получил през миналата година 12% повече оплаквания, отколкото през 2008 година.
Най-много оплаквания до Гиньо Ганев и през 2009 година постъпват от граждани от София. Те са в три основни сфери, казва Росица Тоткова, директор на Дирекция „Жалби и сигнали”: "На най-високата позиция са обществените услуги – това са „Топлофикация”, енергетика, мобилни услуги, ВиК, като те са 22% за тази година. На второ място са въпросите, които поставят хората, свързани с проблемите на собствеността, устройството на територията. На трета позиция са въпросите, свързани със социалните услуги."
По 94% от постъпилите жалби от 2005 година до края на 2009 година проверката на омбудсмана е приключила, а останалите 6% от случаите са юридически по-сложни и разглеждането им продължава.