Мога да кажа, че във всички американски компании и останалите мултинационални компании, които са членове на Американската търговска камара в България, имат в своята фирмена политика корпоративната социална отговорност като един много важен елемент от своята бизнес-стратегия, заяви в предаването "Хоризонт до обед" Валентин Георгиев, изпълнителен директор на камарата, във връзка с положения доброволен труд от служители в американски компании през почивните дни в Зоологическата градина в София. "В някои компании има цели департаменти, особено в тези, които са с интернационално действие и в световен мащаб политиката им е насочена към диверсифициран портфейл за подобни социално-отговорни практики и хубавото е, че при нас тези компании успяха това да го споделят и да предизвикат интерес в българските компании", каза Георгиев.
Според него този обмен на практика набира скорост и е много положителен и за бизнеса, и за обществото. "Защото аз мисля, че хората наистина се радват на плодовете на този доброволен труд, който служителите от тези компании полагат, като искам обаче да кажа, че това в ни най-малка степен не решава въпросите на социалната среда, в която ние живеем и работим. Ние можем да помогнем, но не можем да заместим държавната политика или политиката на общините в тази област", посочи той.
Георгиев припомни, че това е петото издание, един своеобразен юбилей на инициативата за дни на доброволчеството. "Тази нициатива ... е една част от многото прояви, които отделните компании имат сами в рамките на своята политика. Много от нашите компании имат подобен род от много широко отговорна социална политика в България в различни области, било то в култура или социални домове, подпомагане на болници", добави той.
Доколко подобна стратегия е важна за бизнеса като цяло можете да чуете в звуковия файл с интервюто с Валентин Георгиев.