След тежка операция на сцената отново се завърна великолепният мексикански тенор Роландо Вийязон. По този повод той е в центъра на медийното внимание. Пред английската преса Роландо Вийязон споделя:
Кистата ми беше генетична и не се дължеше на нещо, което съм правил или не съм правил. Не ви се образува киста на пръста заради това, че пишете твърде много! Има много невежество по отношение на това какво се случва с гърлото на певеца. Ако хората разберат колко много певци са си правили операция, колко често без усилия можете да получите възел на гласните струни, биха се изненадали. Моят лекар ми обясни, че това е най-лошото нещо, което може да се случи с гърлото, като изключим рака. Обиколих 15 лекари, докато един в Париж рискува да ме оперира. А друг лекар в Ню Йорк ми беше казал: „Вие сте пели в Метрополитън? Аз не разбирам как изобщо можете да говорите!”
След операцията, при която извадиха киста с големината на фъстък, не можех въобще да говоря. Реших, че това е краят! Големият финал! Пял съм навсякъде с прекрасни колеги невероятни неща, сбъднали са се детските ми мечти да пея с Доминго, да работя с Даниел Баренбойм… Това е великолепно! Единственото, за което се молех: „Ако това е краят на кариерата ми, поне да съм в състояние да пея!” От 11-годишен по цял ден пеех - докато миех чиниите или пък приспивни песни на децата. Пеенето е начинът, по който изразявам себе си. Би ми било много трудно, ако съм лишен от пеенето!
Отне ми два месеца след операцията, за да започна отново да говоря, като работех с терапевт. Това беше като да започна да вървя отново. След това можех да изпея само три ноти. Отне ми още два месеца, за да получа цялата гама. Два и половина месеца по-късно аз опитах да изпея „Caro Mio Ben”, но беше ужасно! Моят корепетитор беше наистина търпелив. Той ми каза: „Преди два месеца имахте само три тона, да продължим!”… Пълното ми възстановяване отне 8 месеца. Никога не съм бил толкова изплашен в живота си! Реших: „Щом се чувствам така, ще си дам до лятото на 2011 година срок и ако това не се промени, ще правя нещо друго!”
Триумфалното ми завръщане нямаше да се състои, ако не беше Антонио Папано! Никой диригент не разбира певческия глас така добре, както Тони! Той работи с мен детайлно, покани ме пръв за частно прослушване като ме съветваше и поддържаше от началото до края. Последното представление беше една от най-вълнуващите вечери в моята кариера!