Излезе информация, че едва ли не се е стигнало до забавяне на реакцията на службите в Плевен, което не е вярно. За този случай постъпват три повиквания в системата 112, като първите две се приемат съвсем нормално и се задействат съответните полицейски органи в Плевен и реагират по най-бързия начин. Третото повикване попада в Център София, където операторът допуска грешка, т.е. не спазва една от заповедите, която определя начина, по който трябва да се събере информацията. Вместо да попита в кое населено място се случва това той предполага, че се случва в София и оттам идва цялото объркване. Това каза директорът на Телефон 112 Стоян Граматиков в предаването "Нещо повече" във връзка с обира на пощенския клон в Плевен.
В Плевен полицаите са реагирали по най-бързия начин, каза още той.
През зимата огромен процент от обажданията са свързани с пътната обстановка- има множество катастрофи, извозване на хора от населени места, откъснати от големите градове и други, обясни директорът на Телефон 112.
България и Чехия имат технологично най-модерните системи в Европа по отношение на телефон 112. Необходимо е системата да се развива през следващите години, заяви още Граматиков.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.