През миналата година в Комисията за защита на потребителите са постъпили 64 жалби свързани с бнкови услуги и кредитиране, а от начлото на тази година те са 60. Малкият брой жалби се дължи на факта, че Законът за потребителския кредит е достатъчно изчерпателен и слага добра рамка, коментираха от Комисията за защита на потребителите. Броят на жалбите, обаче расте поради обективните икономически фактори.
При направеното интернет проучване срез близо 1700 потребители, относно познанията им при ползване на финансови услуги, е установено, че 76% не са запознати че имат право да получат стандартен европейски формуляр с подробна информация за условията на договора преди да го подпишат. 51% не са запознати какво представлява Годишният процент на разходите, 53 на сто не знаят, че имат право в 14-дневен срок след подписване на договора за кредит да го прекратят без да посочват причините.
През юни ще излязат резултатите от секторния анализ на общите условия на търговските банки, което се прави за първи път у нас. Според предварителната информация половината от търговските банки са предлагали подвеждащи услуги по договорите.