Административните актове, които се издават от Агенция "Митници", ще бъдат проследявани електронно от средата на февруари догодина. Услугата ще улесни и бизнеса, и гражданите, и митническите служители. Проектът струва два милиона и двеста хиляди лева, които са осигурени от Оперативната програма "Административен капацитет".
Какво се случва с митническите документи вече ще е видимо за всички, обяснява Соня Вълкова от Агенция "Митници".
Искане за възстановяване на акциз се подава в компетентното митническо учреждение, текат срокове за митницата, в които трябва да се произнесат. Системата започва да следи. Митническите органи следва да се произнесат с решение. За него трябва да бъде уведомен гражданинът. Може да бъде оспорено с жалба пред компетентното учреждение, отново има решение, отново това решение е видимо. Освен това вие може да подадете искане в Бургас, колежката ви във Варна. Ако те не са прозрачни, не са видими тези решения между нас, ние дори и да сме изключителни професионалисти, е възможно да имаме различна практика.
Електронната система ще спести време за уведомяването на гражданите и фирмите до къде е стигнало обжалването, а митническите служители ще станат по-дисциплинирани, убедена е Соня Вълкова. Крайният резултат от проекта ще видим в средата на февруари догодина:
Ще оптимизираме процеса по събиране на приходите, по борбата с контрабандата, с измамите. Ще се създадат условия, равни за всички.
По публикацията работи: Велина Сашева
Последвайте ни и в
Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!