Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Данаил Папазов: Обсъждаме налагането на двойни глоби за таксиметрови шофьори, хванати с алкохол

Папазов: Таксиметровите шофьори ще трябва да преминават и психологически тестове
Снимка: БГНЕС
Специално за водачите на таксита обмисляме допълнителни мерки, които ще се включат в няколко пакета. Първият е за психологическата подготовка за всеки водач. Да се провери в детайли по една нова методика дали човекът е агресивен, дали може да се владее в по-сложни ситуации, също така до какво води употребата на алкохол при отделните водачи, за да може да се правят точни изводи. Освен това ще направим досие на всеки от водачите, което трябва да стои при ръководителя на фирмата, за да може да се следи при проверка на нашите органи, дали този водач допуска едни и същи нарушения, а такива, които са за употреба на алкохол аз лично ще се постарая по някакъв начин да го облечем в законова форма, така че той повече да не може да управлява такси, заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов в интервю за предаването "Неделя 150".

Папазов беше категоричен, че ще има предложение глобите за неспазване на почивките за таксиметровите шофьори и за алкохол да станат двойни: Надяваме се методиката за психологическите тестове да бъде разработена още следващата седмица. За досиетата и другите мерки трябва да се направят някои промени в наредбите. Те изискват повече време, но мисля, че до Нова година ще ги направим.

По отношение на БДЖ министърът коментира: В БДЖ проблемът е и социален. В БДЖ работят над 10 хиляди души, които си получават заплатите, хранят семействата си от тези заплати. Повечето от тях не са виновни за кризата, в която се намират БДЖ. Има много обективни и субективни причини. Това изливане на средства, което е извършено през последните години, наливане на държавни средства, не е довело до никакви резултати, а напротив, резултатите се влошават, защото без реални мерки по преструктуриране на самата фирма няма как да се случи – децентрализация трябва да се направи, за да може по-малки звена да бъдат управлявани много по-оперативно и по-правилно.

Папазов заяви, че към средата на юли пресрочията към кредиторите на БДЖ са около 172 млн. лв., а общите задължения към 1 юни са били 709 млн. лв. Той подчерта, че публичните вземания са 108 млн. лв. към НКЖИ към днешна дата: Заради това там съществува възможност по по-лесен начин с размяна на дълг срещу собственост да се оправи този дълг. Проблемът е, че всяка наша стъпка трябва разрешение от кредиторите. Много тежки са преговорите с тях, защото този диалог е бил нарушен през последните месеци.

За "БДЖ - Товарни превози" министърът заяви, че без сами да направят своята логистика и предложения към клиентите, без да им предложат по-атрактивни условия и да бъдат по-гъвкави в цените, няма да може никой да им помогне. 

Транспортният министър посочи и кои са приоритетните линии за БДЖ:

Най-важните железопътни проекти са да се завърши трасето турска граница-София-Видин-Драгоман, за да може действително този коридор, който след отваряне на тунела под Босфора, ще бъде доста атрактивен за превоз на транзитни товари. Много важна е също така линията Варна-Русе. Ние от дълги години, всички специалисти от транспортния бранш настояваме за тази линия по простата причина, че връзката между морето и реката ще бъде много атрактивна за в бъдеще и следващата стъпка е да се изградят интермодални терминали.


Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна