109 милиарда долара годишно е вредата от кибератаки, свързани с кредитни карти и бенкови институции, съобщи Ираван Хира - генерален дирактор за България на една от големите световни техонлогични компании в рамките на международна конференция по информационна сигурност и съхранение на данни.
Във всеки един момент в Интернет има около 150 хиляди вируса или зловредни кодове, които ежедневно заразяват устройствата на 1 милион потребители . Кибер престъпността причинява обща загуба на стойност 750 милиона евро годишно. Това сочет данните на Европейската комисия, цитирани от заместник-министъра на транспорта и информационните техонологии Георги Тодоров. Един от проблемите пред страните от Евросъюза е свързан с това, че не винаги публичният и частният сектор споделят информация за пробиви в информационната и мрежова сигуронст. И така заради липсата на пълна картина не може да се реагира с адекватна политика, посочи зам. министър Тодоров. Затова в рамките на Европейския съюз се обсъжда идея критични сектори като банковия, транспортния, енергетиката, интернет услугите и публичната администрация задължително да докладват за пробиви в своята сигурност.
Найден Неделчев - мениджър управление на риска в една от големите компании в областта на одита и консултациите в различни бизнес области каза какви са основните предизвикателства по отношение на информационната сигурност.
От една страна имаме държавната администрация, която разполага с личните данни на всички граждани на държавата и на бизнеса, който функционира в страната. Има и трета група - вътрешните данни на администрацията, с които тя самата функционира. Целият този обем от информация изисква добро ниво на защита, защото по този начин се защитава бизнеса в страната и гражданите. От друга страна бизнес компаниите се сблъскват с няколко основни проблема. Единият е, че започва да изнася изпълнението на услуги или поддръжката на оборудване на трета страна. По този начин както данни на самия бизнес, така и части от неговите процеси се изпълняват от външни компании. Вследствие на това контролната среда, която един бизнес може да контролира в собствената си среда, тя се нарушава. По този начин възниква нуждата от изисквания за сигурност и към сервизните организации, които изпълняват услуги. В същото време модернизацията и високата степен на интелигентност, която все повече се повишава в крайните устройства като смартфони, таблети и други устройства, контролът на които е много по-труден, защото управлението им не е централизирано.
Според Найден Неделчев големият проблем е в намирането на добре подготвени кадри, които да могат да управляват технологиите с тепма, с който те се развиват.