Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Той е провален педагог и блестящ идеолог на възпитанието в условията на свобода и това е част от противоречивия му образ. За разлика от предшествениците си, които разглеждат образованието и възпитанието от гледната точка на обществените очаквания към индивида, Русо се застъпва за личността и потребностите на детето. Той е и първият, който обръща внимание, че детето не е умален възрастен, а същество със специфични физически и психически особености. Възгледите си за възпитанието на истинския гражданин в разумно устроеното общество той развива в романа си „Емил или за възпитанието”. За идеите и житейските несгоди, за влиянието върху съвременниците му и върху следващите поколения, за днешния отзвук от възгледите на Русо разговаряме с проф. Рая Заимова, доц. Лидия Денкова и гл. ас. д-р Марина Пиронкова.