Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Ден след като премиерът на Малайзия Наджиб Разак обяви, че изчезналият самолет "Боинг 777" на Малайзийските авиолинии е паднал в Индийския океан и е приключил полета си край брегвете на Австралия, където бяха открити части от самолет, главен асистент Марин Петров от Техническия университет в София изрази съмнение, че частите са именно от изчезналия "Боинг". В предаването "12+3" по "Хоризонт" специалистът заяви, че най-вероятно е това да е така, но информацията не може да бъде потвърдена окончателно, докато не бъдат намерени опознавателните знаци на летателния апарат.
След такъв дълъг период - повече от 15, вече 17-18 дни от инцидента няма доказателства, че има живи хора от пътниците или от екипажа на самолета. Освен това, в такъв дълъг период шансовете да оцееле което и да било от лицата на борда, са изключително малки. И с цел да приключи този шум, от психологическа гледна точка, правителството е длъжно да обяви изчезването на самолета като катастрофа. Вероятно това е причината да бъде дадено такова изявление, че вероятно полетът е приключил в бреговете близо до Австралия. Вероятно това е самата истина. Но, докато не бъдат намерени останките на аналогичния самолет, докато не бъде открита черната кутия, която да потвърди причините за авиационното произшествие, все още не може да се твърди, че това са именно останките на самолета.
Петров е убеден, че черната кутия на самолета ще бъде открита и тогава експертите ще могат да дадат отговор техническа повреда или пробив в сигурността е причинил инцидента. Той потвърди, че всички пилоти са обучени да приводняват самолетите си и, ако маневрата е изпълнена правилно, апаратите могат да останат над вода достатъчно дълго, за да може екипажът да евакуира пътниците.