Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Новите обществени условия, променената роля на държавата и изискванията към гражданите пораждат в края на XIX и първата половина на XX век и нови търсения в областта на педагогиката и училището. Класно-урочната система на хербартианците, мрачните училищни сгради, наизустяването, насилието над децата вече не са приемливи за обществеността. Раждат се и се роят нови направления, течения и идеи за образованието и възпитанието. Сред тях се открояват няколко цялостни системи, реализирани в конкретни училища. Такова е Валдорфското училище, създадено от австрийския философ и основател на Антропософското общество Рудолф Щайнер. Идеите за свободно развитие на детето и съобразено с неговите възможности и потребности образование в близост с природата продължават да печелят привърженици и днес, а Валдорфските училища по света са хиляди. Разказват проф. Албена Чавдарова, гл. ас. Марина Пиронкова, гл. ас. Александър Ранев от Софийския университет „Св. Климент Охридски”, учителките Кристина Димова и Силвия Василева и деца от софийското Валдорфско училище „Проф. Николай Райнов”.