В съвременното образование могат да се направят много полезни неща, така че максимално да бъде посветена учебната програма на конкретните възможности на отделното дете. Реалният проблем е, че всичко е в общата маса и всеки получава по една и съща порция знания и предмети, както и другарчето му, а това не е правилно. Това заяви в предаването "12+3" Димитър Стоянович – историк и главен редактор на сп. "Л'Еуропео". Възпитанието на патриотизъм и родолюбие е първостепенна задача, подчерта той и добави, че тя трябва да върви в синхрон със семейната обстановка.
Винаги, откакто съм тръгнал на училище, съм бил и до ден днешен съм изявен враг на училището като социална ковачница на кадри. Първият ми реален сблъсък с образование беше в университета. Нито едно знание, което аз съм получил в училище, не ми е послужило за каквото и да било в живота. Училището не ме е научило на социални контакти – точно обратното – до голяма степен ме отврати от обществото, в което живеем. Не ме е научило на реални знания, а по-скоро на непотребна статистика, т.е. независимо дали е литература, история, математика – всичко е една безкрайна цифра, зад която като че ли не стои анализ и размисъл, а всичко трябва просто да се избута, да се зазубри, да се каже и да се върви нататък колкото се може по-бързо. Не ме е научило на ценностна система, а обратното - от едно много приятно, весело и в същото време патриархално семейство, от което аз излизам, то всъщност се опита да заличи цялото добро възпитание, което съм получил в него. Не смятам, че училището такова, каквото е в България, което върви някак си по навик, просто защото трябва да се учи, би могло да съществува така, че да е симпатично и на самите деца.
Според Стоянович домашното обучение е по-добрият вариант.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.