Комисията за защита на потребителите забрани нелоялна практика на един от мобилните оператори – "Теленор", ощетяваща възрастните хора.
При заплащане на месечните сметки възрастните потребители са били подвеждани да подписват нови срочни договори за нови продукти, без те да разбират, че правят това, какви услуги ще им предоставят по тези договори и колко ще плащат за тях.
Действията на Комисията за защита на потребителите са вследствие на множество жалби на потребители във връзка с този проблем срещу "Глобул", чийто правоприемник е "Теленор – България". От жалбите и от събраните по време на проверките доказателства става ясно, че не само е липсвало разбиране от търговеца за хората от т.нар. "трета" възраст като уязвима група поради тяхната възраст, доверчивост и евентуални здравословни проблеми, а умишлено е използвана тяхната уязвимост. При заплащане на месечните сметки консултантите са успявали да ги уговорят за промени при предоставянето на услугите, като са ги уверявали, че това ще доведе до намаляване на таксите им. Едва при получаването на месечните сметки потребителите са разбирали, че са обвързани с нови срочни договори, често при по-неизгодни за тях условия.
С последните промени в Закона за защита на потребителите, в сила от средата на миналата година, се дава възможност за разваляне на договор, сключен в условията на прилагане на нелоялна търговска практика, припомнят от комисията.