Четете договорите, не вярвайте на устни обещания на мобилни оператори. Това ни предупредиха от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Десетки потребители са се сдобили с по няколко договора за мобилен оператор, след устни уговорки и обещания в офисите. Хора, особено от третата възраст, са станали жертва на нелоялна търговска практика.
Седемдесетгодишен потребител е бил подведен от консултант с аргумент, че ще намали таксата си от 17,89 лв. на 16.89 лева, да подпише нов тарифен план. Без да подозира, потребителят подписва още два договора и сметката му се увеличава на 31,30 лева. След като разбира измамата и решава да се оплаче, търговецът се съгласява да анулира само единия от договорите.
Проверките на КЗП констатират, че много често договорите се сключват без необходимата предварителна информация, без предоставяне в писмен вид на договорите преди подписването им, на крак и много набързо.
КЗП напомня, че сключен договор се разваля само в съда! Затова потребителите трябва да изискват договорите да им бъдат предоставени и на ръка преди подписването, ако не са в състояние да разберат условията в момента.
Договор, направен по телефона, не се смята за подновен.
Но с последните промени в Закона за защита на потребителите в сила от 25-и юли 2014-а година се дава възможност да бъде развален договор в 7-дневен срок, ако към него няма предоставено крайно устройство.