Ден след като от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт внесоха становище, свързано с развитието на железопътния транспорт, Веселин Кирев, координатор на Гражданската инициатива обясни, че питанията им са по плана за оздравяване на БДЖ и Стратегията за развитие на жп транспорта до 2020-а година.
Заедно с общественото обсъждане от Министерството на транспорта са пуснали обществена поръчка за интегрирана транспортна стратегия до 2030-а година и едно от първите ни питания е защо тази стратегия е преди да бъде изградена цялостната национална транспортна стратегия. По този начин железопътният транспорт остава встрани. Друг важен момент е връщането на Агенция "Пътна инфраструктура" в министерството на транспорта. Товарните превози са друг интересен момент. Сега отново се предвижда приватизирането им. Никъде в текста не е обосновано такова намерение. От много време коментираме, че трябва прозрачно да се излъчва ръководството на дружеството, надяваме се и на това да се обърне внимание.
Чуйте разговора от звуковия файл.