От няколко години група архитекти, създатели на „Детска архитектурна работилница”, с ентусиазъм и упоритост търсят начини да направят достъпно архитектурното познание и поглед към света за българските деца. Децата, които са не само бъдещите архитекти, но и бъдещите инвеститори, законотворци, потребители, граждани - тези, от които, макар и в различна степен, ще зависи какво ще представляват домовете, сградите, улиците, зелените пространства, общата ни жизнена среда. За съжаление засега у нас тази широкоаспектна и съчетаваща много сфери от човешкото знание и дейности област остава непозната и недостъпна за повечето деца у нас. Опитите на професионалистите да влязат в масовите училища и извънучилищните дейности засега са слабо разбрани. Надеждата им е, че след признанието на Международния съюз на архитектите - поощрителна награда на Golden Cubes Awards 2013-2014 г., и участието им наскоро в международната работна среща „Архитектура и деца” в Палма де Майорка усилията им ще бъдат подкрепени от съсловната организация, от институциите, свързани с образованието и възпитанието на децата и най-вече от широката общественост.
За своите търсения в работата с децата, за разнообразието от използваните в други страни начини архитектурното познание да допринесе за израстването на младите разговаряме с арх. Магдалина Ръжева и Диана Тодорова от екипа на „Детска архитектурна работилница”.