Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Българският потребител все повече внимава какво слага на трапезата си. Това каза за предаването “Преди всички“ Албена Симеонова от Българската асоциация "Биопродукти" и член на Европейската федерация на организациите, ангажирани с производството, преработката, търговията и науката в биологичното производство:
Биопроизводството винаги е съпътствано с проблеми, но истината е, че ако преди пет години бяхме 25 биопроизводители в страната, в момента сме 4100, което означава, че интересът към биопроизводството от страна на фермерите се засилва, а от друга страна и интересът на консуматорите.
Симеонова поясни, че въпреки засиленото потребление на биопродукти, българите не са напълно наясно с това какво е биопродукт и коментари целта на биофорума, чийто домакин е Панагюрище:
Това е и целта на този Балкански биофорум. Истината е, че българският потребител е един от най-малко запознатите в Европа какво представлява биопродуктът. Идеята е да се обясни на хората по какво биологичният продукт се различава от конвенционалния. Най-важната разлика е, че ние не използваме пестициди, не използваме химическа тор и ГМО при производството.
Албена Симеонова подчерта, че произведените биопродукти са 100% здравословни и отхвърли съществуването на определяните от много търговци като "еко" или "натурални" продукти. Тя обясни, че това е просто търговски трик:
По пазарите навсякъде може да видите табелки "еко" или "натурален продукт" - такова понятие няма. Понятието, което е прието в света, е "конвенционален" или продукт, произвеждан по конвенционален начин със съответните пестицид и тор.
Начинът да се разпознае биологичния продукт е европейското лого за биологичен продукт – това е едно листенце с европейските звездички, а отдолу под него е изписан номерът на сертифициращата организация, поясни Симеонова.