Започва кампания за засилване присъствието на българския бизнес на скандинавския пазар, съобщиха от Министерството на икономиката. Министър Божидар Лукарски е на работно посещение в Швеция, където е договорено сътрудничество в подкрепа на малките и средни предприятия.
Активно представяне на България и насърчаване на директните контакти между българския и шведския бизнес ще са фокусът на кампанията за откриване на нови възможности за нашите фирми на пазарите в Скандинавия. Това са договорили министърът на икономиката Божидар Лукарски и министърът на предприемачеството и иновациите на Швеция Микаел Дамбери.
Българският бизнес няма достатъчно информация за възможностите на шведския пазар, а местните фирми слабо познават България. Затова през октомври в Гьотеборг ще се проведе двустранен бизнес форум, който ще срещне компании от областите на машиностроенето, електрониката и електротехниката, хранително-вкусовата промишленост и производството на спиртни напитки, мебелната индустрия, текстила, информационните и комуникационни технологии.
Двамата министри обсъдиха и възможностите за засилване на пазарните позиции на българските вина, които се приемат много добре на шведския пазар, но търговията се затруднява от провежданата от Швеция политика за внос чрез търгове на алкохолните напитки.
През миналата година двустранният стокобмен с Кралство Швеция реализира ръст от 14% и достигна рекордните до момента 300 милиона евро.