Отговорни за това са част от обществото, защото си спомняме през 2007-а по време на учителската стачка какви неща се изговориха за учителите. От друга страна, системата ужасно много ни товари с толкова много бумащина, че е трудно човек да си представи. От друга страна, е невъзможността, а понякога и нежеланието на самите учители да бъдат квалифицирани да работят с по-съвременни методики. Разбира се, и отношението на всички екипи на министерството като към някакви изпълнители, а не като към хора, които случват образованието, коментира той в предаването "Преди всички".
Джасим каза, че новият Закон за училищното образование се приема по различен начин от учителите, но според него, той е огромна стъпка напред:
Действително новият закон дава по-широка автономия на училищата и на учителите. Най-важният въпрос обаче е дали са готови учителите да понесат бремето на тази свобода и отговорност. Рисковете дали ще се справят учителите и дали ще подходят, защото са доста плахи. Тук идва проблемът с изключително високата средна възраст на колегията и с това, че малко или повече учителите, имайки този нисък авторитет в обществото, са наплашени и плахи да предприемат някакви нови действия. Предпочитат да карат по добре утъпкания, сигурен път на това, което са правили през последните 15-20 години.
Какво още каза Емил Джасим във връзка с новия Закон за училищното образование, можете да чуете в звуковия файл.