Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Проф. Т. Галунов: Скандалите в политиката ще повишат интереса към изборната кампания

Много жалко, че в една изборна кампания не доминират идеите, плановете за бъдещето и добрите практики, а доминират именно скандалните новини и скандалните подходи.

Това каза за “Хоризонт“ в предаването “12+3“ професор Тодор Галунов, политолог и  преподавател във Великотърновския университет:

Скандалите в политиката, включително и текущите, ще повишат интереса към изборната кампания.

Професор Галунов поясни, че в българския политически живот скандалът е новината, която винаги продава и която прави интересна кампанията и допълни:

В този смисъл скандалната новина е по-добра от позитивната новина, тъй като лошата новина продава българския продукт и се е загнездила здраво в българския политически живот и по тази причина именно скандалите мобилизират наистина избирателите. Това е една реалност в българската политика.

По повод кампанията за местните избори, професор Галунов изрази мнение, че българската политика е изчерпана от към идеи през последните години и поясни:

Оказва се, че главната роля на една кампания е не да покаже добрите идеи за града, за общината и за държавата, а да привлече по някакъв начин избирателя и да го накара по някакъв начин да гласува. Това обяснява и ефектните изборни кампании – с песни, с музика, с компромати.

Ако внимателно погледнем кампанията и посланията, ще видим, че по-скоро доминират нападките срещу опонента, а не толкова позитивизма,
поясни още политологът и допълни:

Отдавна е назрял моментът българските избори да се превърнат в борба на идеи и не знам до кога ще го чакаме този момент, тъй като виждаме едно ниско ниво на българския политически елит.

Българският избирател не отива да гласува за добрите идеи, а за идеи, които са по-скоро тип “анти“,
обясни още професор Галунов:

На нас все още ни липсва това, което наричаме "гражданско общество". Отдавна говорим за необходимостта в българския политически живот гражданите да бъдат по-активни не само в самата изборна кампания, а месеци преди нея, когато се подреждат листите и когато се изработват правилата за изборите.

Българският гласоподавател трябва да е активен преди изборите, за да може да бъде доста по-критичен към тези, които издига за съветници, кметове и респективно депутати. Която и партия да се появи, каквото и течение да се появи, то възпроизвежда негативите на всичко добре познато и на старите партии.


Част от нещата са предизвестени, но не всичко – има един таен вот на избирателя, който може да промени много неща. Ако българският избирател повярва в себе си и гласува за тези, които той иска да види в управлението, да не гласува от страх или от някой друг интерес, то може да промени и подобри някои от нещата,
подчерта  политологът.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна