Това е един сравнително малък процент на фона на общия брой проверки, така че за момента поне може да кажем, че нещата са под контрол. По-големият брой нарушения, които ние сме констатирали, са свързани с известни разминавания в това, което като категоризация трябва да предложи съответният обект, и това, което реално се случва. Тоест, на потребителите се предлагат услуги с по-ниско качество или пък се спестява важна информация относно цени. Най-често това се случва в менютата на ресторанти и други заведения, в които се предлагат хранителни продукти и напитки.
Стремежът ни е както като контролен орган, така и като орган, който излъчва сигнали за превенция, да стимулираме търговците да бъдат коректни и лоялни и да не допускат сериозни нарушения на законодателството, защото всъщност по този начин и те ще си гарантират повече клиенти, а и потребителите ще бъдат защитени по най-добрия възможен начин.
Хотелиерите обаче продължават да твърдят, че масово се предлагат частни жилища и апартаменти като туристическа леглова база, без да бъде обявена като такава:
Правим проверки по такива сигнали и по тази линия също сме срещали въпросните нарушения и сме налагали санкции. Трябва обаче да отбележим, че тук срещаме някакви трудности, тъй като има определени хитринки. Смятам, че тук ще направим по-съществен пробив в контролната дейност благодарение на новата наредба за категоризация на туристическите обекти, която е приета и предстои да влезе в сила от началото на месец март. Там са предвидени по-облекчени изисквания за категоризирането на точно такъв тип обекти като стаи под наем.
Подробности чуйте в звуковия файл.