Според него ведомствените бензиностанции и осем от пристанищата в страната продължават да бъдат неконтролирани за начина на доставка на горива от чужбина:
От година и половина съм в парламента. Още на втория месец им показах заснети албуми, на които има осем пристанища с кораби, заснети в реално време, как разтоварват горива без абсолютно никакъв контрол. Не казвам тези горива по какви цени са придобити, а да не говорим откъде и са дошли, защото са възможни всякакви трактовки.
В следващия момент виждате как ведомствените бензиностанции продават поголовно, без да се отчитат и без всякакви измерителни уреди огромни количества горива, които няма откъде да са дошли. Виждаме, че вече и се появяват бензиностанции, които продават на изключително ниски цени, защото те били много така благоразположени към хората. Но от коя рафинерия? Да посочат!
Държавата вложи огромен ресурс, а бизнесът огромни инвестиции, за да направи складове и да сложи измерителни уреди. Обаче десетки митнически складове нямат уреди, осем пристанища нямат контрол. Сега искаме и да отворим сухоземните граници, за да минават цистерни.
Огромна заплаха за бюджета е тази комисия да продължава да работи по начина, по който работи, тоест да не контролира, а да се спасява. Огромна заплаха за бюджета е да се отворят границите и да може с декларирано от чужбина да се влиза в България, защото контролната ни система не е в състояние и в момента да обхване морските граници и танкерите, митническите складове, а какво остава и сухоземните граници.
Емил Димитров коментира, че поведението на бизнесмена Веселин Марешки е продиктувано от политически мотиви:
Желанието за политически живот е решило да намали надценката, но аз се надявам да докаже и коя е рафинерията, за да може цяла България да купува евтини горива.
Цялото интервю на Лили Маринкова с Емил Димитров чуйте в звуковия файл.