Проблемът на училището като институция е как изобщо да задържи децата в класните стаи. Много рядко му остава време да се занимава с това какво да прави в часовете. Този проблем е свързан с престижа на институцията и престижа на преподавателите. Разговорът за статута на българския учител е по-съдбовен от разговора за списъците (с изучавана литература - бел. ред.).
Широкото обсъждане на учебните програми е добър подход, защото хората, ангажирани с проблема, могат да си кажат мнението, смята още проф. Стефанов. По думите му друг е въпросът дали тези срещи са формални, само за да послужат за легитимация на МОН. Добър ход е, ако на тези срещи се гледа структурно, подчерта той.
Много е добре при въвеждането в програмите на определени произведения да се мисли за какъв тип компетентности ще послужат – за литературни, социокултурни или комуникативни компетентности. Важно е децата да знаят, а не да се отчитат процентите присъствие българска или чуждестранна литература в програмата, категоричен беше проф. Стефанов.Според него, дълги години в България няма стандарт за оценяване, а измислени критериии за матурите, което поддържа системата на празни обороти.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.