Eмисия новини
от 00.00 часа
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

В. Апелян: ЖП превозните средства у нас нямат оборудване за ликвидиране на последствията при евентуален удар

Снимка: Биляна Борисова


Статистиката сочи, че всеки път когато има удар с куфар-бомба в железниците, има около 20-25 загинали и 5-6 пъти повече ранени, от които половината - тежко.

Това каза за предаването „12+3“ по „Хоризонт“ председателят на Асоциация „Приятели на железопътния транспорт“ Варужан Апелян по повод предстоящото обсъждане на мерки за повишаване на сигурността при наземния транспорт, организирано от ЕК. В наземната инфраструктура достъпът е отворен и всеки може да внесе каквото и да било, поясни той.

Според Апелян тренировките и обученията за реакции в критични ситуации могат да окажат много положителен ефект, отколкото мерките:

Вероятността да предотвратим заговор е много ниска. Вероятността да намалим жертвите и ранените след него е много по-голяма, ако имаме предварителна подготовка, предварително оборудване, готовност да реагираме по най-добрия начин след такива инциденти. Видях в София, в метрото, се "проведе" такъв инцидент, но в железопътния транспорт нещата не са много добри. Малка част от персонала е участвал в такива тренировки.

В нито едно железопътно превозно средство у нас няма оборудване за ликвидиране на последствията при евентуален удар, сподели Апелян:

Ние разделихме нещата на превенция и преодоляване на последствията. Превенцията получаваме чрез разузнаването – когато имаме информация и можем да реагираме преди да се случи събитието. Ликвидирането на последиците е важно, за да може, веднага след като се случи, да има най-малко жертви или ранени.

Терористичните удари в железниците обикновено се случват на места, където достъпът на линейки и пожарни коли е труден.


Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
Още от