Като шеф в Плевен Цветелин Цветанов е бил назначаван от изпълнителния директор на ДАИ. И тогава имаше обвинение в това, че се организират изпити с предрешени резултати за специални хора и това бяха главните обвинения, заради които той беше сменен.
Във всички областни управления има сериозен политически натиск, заяви още Папазов:
Във всички местни звена, които са в областните градове, политическият натиск е огромен да се назначат хора на властимащите на деня и близки до тях, така че доста често попадат супер непрофесионалисти в този бранш, което определя съдбините на голям сектор от трудещите се в транспорта.
Според него Агенция "Автомобилна администрация" не бива да бъде раздробена:
Агенцията е добре замислена, но проблемът е, че попадат случайни хора. Заради това по времето на г-н Ганев ние изработихме система с правилник, който не позволяваше освен с конкурс да бъдат назначавани хора в различните областни управления. Като започнат да се правят компромис с предприетите мерки, от там нататък съответно попадат и хора, които не са добри професионалисти.
Агенцията е натоварена с огромен брой режими и дейности, някои от които не са характерни за нея. Например Автомобилна администрация регистрира таксиметровите апарати или се занимава с контрола на таксиметровите превозвачи. Навсякъде по Европа тази дейност се контролира от общините, защото те са органът, който събира средства, данъци. Тези нехарактерни дейности от ДАИ трябва да бъдат изчистени. Иначе определено има необходимост от тази Агенция, заяви в предаването "12+3" бившият заместник-директор на ДАИ Йордан Арабаджиев.
При всички положения трябва да се направи един обстоен анализ какви дейности трябва да бъдат изхвърлени от обхвата на ДАИ, включително според мен изпитите за водачи също трябва да отидат в независима организация, която да провежда изпитите и респективно да бъде само контролирана. Агенцията е подложена на изключително висок корупционен риск и в тази връзка трябва да се върви в посока на максимален брой електронни услуги, да няма личният контакт между чиновника и потребителя на услугите, заяви още Арабаджиев.
Главната заслуга за това, което се случва с арестите в ДАИ, носи Николай Колев-Босия, който започна тази битка, каза в предаването "12+3" депутатът Велизар Енчев.
Аз бях само негов говорител в Народното събрание и като такъв на 27.02.2015 г. зададох следния въпрос на министър Московски: "Защо, след като има такива сериозни сигнали за корупция в ДАИ, след като има такива факти, че от всички 19 изпитващи от София за даване на шофьорски книжки по корупционна схема са доказани 15 от тях и защо те продължават да изпитват, и най-важният въпрос – как е бил назначен на този пост Цветелин Цветанов?" Всички тези данни и факти са събрани от Никола Колев-Босия, който беше информирал вече Европейската комисия и получи отговор от там, че сигналите са напълно основателни. На всички тези въпроси Московски отговори доста небрежно и по същество не се съгласи с мен. По тази причина месец март миналата година Николай Колев-Босия започна своя доматен протест срещу парламента, който не беше срещу депутатите, а срещу корупцията в ДАИ, защото заяви, че е безпомощен, а тази доматената атака доведе до неговото арестуване 14 пъти.
Интервютата чуйте в звуковите файлове.