Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Виртуалната реалност навлиза и в България

| обновено на 01.07.16 в 17:44
Снимка: БГНЕС


Технологични експерти определят настоящата 2016-та като година на виртуалната реалност - нереален свят създаден от компютри и аудио-видео апаратура.  България също има своите пионери в областта и един от тях е  Даниел Георгиев, който няколко години се занимава с програмиране. Работил е за едни от най-големите компании за компютърни игри, а едва на 17 създава и 3D  принтер. Малко по-късно разработва и игра за виртуалната реалност.

Работех в така компания за game development. Бях наясно с игрите как се правят и горе долу бях  чувал за виртуалната реалност. Когато напуснах тази работа, бях решил да ставам предприемач. Те са различни класове на такива устройства. Някои са пластмасови, слагаш ги и, като в „Матрицата“ все едно си ти забиват кабела. Има и много нисък клас - едни картонени, с лещи, където си слагаш телефона. Реших да си направя едно, взех си кутия от пица, разрязах едно шише, взех му кривките и го напълних с прозрачно лепило и нещо сглобих там. Да кажем, първата истинска игра беше на един Game jam - състезание за игри - събрахме се екип от 7 човека. Казва се  "VR Hero".

Как се прави игра за виртуална реалност? Даниел Георгиев отговаря, четеш теория, учиш програмиране и 3D графика. Препоръчва един по лесен вариант.

Като потърсиш как се правят игри за вирутална реалност, има платформи, където ти правиш 3D игра и платформата автоматично го конвертира към виртуална реалност. Ние живеем в 3D свят - столът, масата .. тук всичко е 3D. Тази платформа може да се направи от всяко 3D приложение VR. Там идва сложността - как да засича, къде да се движи главата, когато си движиш главата трябва светът да се променя.

Георги и Иво - създатели на  първия клуб за виртуална реалност в България - VR Експрес, обясниха, че влизането във виртуалната реалност става посредством устройство с два дисплея, което потребителят слага на главата си. Устройството създава усещане на обем и разширено хоризонтално полезрение. Различни сензори следят движението и позволяват на хората да виждат образите на 360 градуса.

Все още резолюцията на образите и латентността на системите е проблем, но технологиите се развиват не с дни, а с часове, оптимисти са хората в бранша.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени