Чуйте подробности от Димитър Маргаритов, председател на КЗП
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Необходима е серия от комуникационни кампании, както за потребителите, така и за производителите и търговците, смята Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) „Не бива да се създават черни и бели списъци“ - е категоричното му мнение, споделено в ефира на програма „Христо Ботев“. Един от основните модели във всички развити пазарни икономики, който дава тласък в развитието на обществото е търсенето на мнението на хората. Администрирането няма да свърши добра работа. Потребителят трябва да си каже думата, това ще рефлектира върху качеството на продукцията и обслужването. Маргаритов припомни градовете и курортните центрове, където са разположени постоянните приемни на КЗП, като отбеляза, че откритите офиси на комисията вече са се доказали като форма на обратна връзка. Потребителят ги използа предимно за превенция и търсене на съвети, но това са и местата откъдето експертите могат веднага да помогнат в случай на необходимост. Единствено системният контрол дава резултата, заяви Димитър Маргаритов. С 10 % са намалели констатираните нарушения в туристическия сектор. От разговора с председателя на КЗП ще научите още за „триковете“, които продължават да прилагат някои мобилни оператори и за начините да търсим правата си.