Забраната на каруците, по думите на Славчев, се очертава като третата тема, по която има пълен консенсус между политическите сили в Общинския съвет, след като те са единодушни за развитието на достъпната градска среда и по Плана за устойчива градска мобилност.
В мотивите на вносителите на предложението е посочено, че движението на каруци е сериозна предпоставка за пътно-транспортни произшествия, по данни на Центъра за градска мобилност. В София постоянно сме свидетели каруците да се управляват от непълнолетни лица, които не познават правилата за пътното движение, освен това каруците сериозно замърсяват улиците, по които минават, изтъкна Славчев и съобщи, че 23-ма от 24-те районни кметове са подкрепили предложението, а единствено кметът на Нови Искър е против.
Конфискацията на каруцата няма да има дисциплиниращ ефект, затова се обмисля конфискуването на конете и впоследствие предлагането им на търг, какъвто модел се прилага в Кюстендил.
Транспортната комисия към Столичния общински съвет ще обсъди днес проект за извънсъдебно споразумение с фирмата, спечелила концесия за 16 автобусни линии през 2007-2008 година и претендираща за пропуснати печалби. Общинският съветник от „Движение 21“ Славчев уточни, че става дума за 15 милиона лева. Според него в момента е невъзможно да се прецени дали претенциите на ищците и предлаганото споразумение ще са справедливи, или ще са в ущърб на общината:
В проектодоговора на концесионера е фиксирана цена от 3 лева на километър пробег. Никъде не е показана разбивка, от която да е видно какво точно включва тази цена. Цената за 1 км пробег на тази автобусна линия, обслужвана от нов автобус, е някъде от рамките на 2.15 лева, като тук включваме и конкретната печалба на превозвача.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.