Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Георги Ауад: Покемон-манията продължава вече 20 години

Снимка: ЕПА/БГНЕС

С над 5 хиляди споменавания само в традиционните медии може да се похвали играта Pokémon Go само за юли, когато приложението навлезе масово сред българските потребители. Като цяло потребителите на социалните мрежи са благоприятно настроени към играта, коментира Георги Ауад, директор на Българската агенция за медийни анализи "Персептика", провела изследването.

Традиционните медии търсят по-скоро отражението на играта върху ежедневието ни, докато в социалните мрежи хората просто споделят своите впечатления от нея, отбеляза Ауад и прогнозира, че отмирането на шума около играта най-вероятно ще предизвика и отлив на играчи. Според него, популярността на Покемон-манията се дължи на добър маркетинг, който покрива вече две десетилетия, а любимите герои от детството сега се връщат в друг вид.

Оценявайки ефектите от играта Георги Ауад я нарече много социална:

Хората обменят опит, съмнявам се в чак толкова негативното влияние на играта върху ежедневието ни.

Според ловците на покемони най-ценно е движението. Технологията „добавена реалност“ те кара да обикаляш навсякъде, а освен виртуални герои намираш и много приятели.

Играта е направена така, че бързо да влезеш в лова. Всички търсят редките покемони, които са най-трудно откриваеми. Виртуалната игра, която се превърна във феномен, е мания не само за деца и тийнейджъри.

Според някои, игрите в България са подценявана индустрия, а децата, които играят игри, развиват ценни умения като логика, мислене и работа в група, които след това прилагат в живота си.

Още по темата - в звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна