Всъщност обаче още след 7, съответно след 8 клас, учениците знаят дали влизат в дуална фирма на обучение, или не. Т. е те се обучават по специално учебни планове, така че когато стигнат 11 клас, да са достатъчно добре подготвени, за да мигат да работят на конкретно работно място.
Осен българо-швейцарския проект, който се основава на специално споразумение между България и Швейцария, Малки части проекти имат Австрийската търговка камара в България, както и Българо-германската търговска и индустриална камара и мога да кажа, че училища, които са извън проекта, виждайки как той работи, процедурите, документацията, имат намерение да започнат разбира се, базирано вече и на нормативната база, да въвеждат дуалното обучение извън какъвто и да е проект, каза Петя Евтимова – ръководител на швейцарския проект в Министерство на образованието.