Първото, което е, начинът, по който е обявена концесията и тежестта, която имат съответните предложения, започва с това, че този, който даде най-много пари, получава 55 процента тежест, като дял. Следващото е бизнес програмата за управление на летище София от 25, след това е 15 процента за инвестиционна програма и най-накрая 5 процента за сигурност.
Отговорът на ръководството на летището – няма опасност служители да останат без работа, ако то бъде отдадено на концесия, защото работниците са защитени от колективния трудов договор.
От ръководството на летището и призоваха колегите си да се върнат на работа. Председателят на Съвета на директорите Веселин Пейков подчерта:
Уважаеми колеги, когато изнасяте данни за летище София, моля, изнасяйте коректни данни. Щом сте толкова заинтересовани от запазване на работните си места, моля, работете и си пазете местата! С протести местата не се пазят. Най-много да си ги загубите, защото пътниците са недоволни. Връщайте се тук и започвайте да работите!
В предаването "12+3" по "Хоризонт" Цветанка Георгиева от синдикат "Подкрепа" обясни, че колективният договор изтича в края на октомври или в началото на ноември 2017 година: Затова е абсолютно нормално хората да бъдат притеснени. Просто протестът трябва да бъде масов, защото всички служители на летището наистина са притеснени от тази концесия. Всеки се плаши за работното си място.
Тя изказа категорична позиция срещу концесията:
Изпълнителният директор на летище София много изчерпателно и ясно каза, че летището в момента е удвоило печалбата си спрямо миналата година, пътникопотокът се е увеличил двойно. Аз вече не виждам смисъл от тази концесия. Защо държавата да отдаде на концесия едно от най-печелившите държавни предприятия, вместо тя да пчели и целият български народ? Нашата организация не може да намери логика в отдаването на концесия на едно печелившо и перспективно летище.
Георгиева каза още, че подготвят писмо до служебния министър на транспорта.
Повече подробности можете да чуете от звуковите файлове.