Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Как може да се подобри състоянието на БДЖ

Снимка: БГНЕС

Един човек не може да спаси българските железници, особено като знаем в какво положение се намират. Това коментира в предаването "Хоризонт за вас" Петър Бунев - представител на синдиката в железниците, по повод новия изпълнителен директор на дружеството инж. Георги Друмев.

Сигурен съм, че новият директор ще подобри някои от нещата, но не е възможно сам човек без намесата на държавата да възкреси железницата.

Според Петър Бунев е необходимо да се види състоянието на железниците, да се прецени каква услуга трябва да се предлага, и тя да се съобрази с демографията:

Трябва да има първичната информация – откъде са пътниците, откъде докъде се превозват. Трябва да се направи много добър анализ. Да се каже колко влака в колко направления трябват и да бъдат купени нови, съобразени с пътникопотока.

Според Бунев през последните години държавата не е пожелала да се занимава с железницата.

БДЖ ще има свой частен конкурент. Това ще се случи, когато приключат ремонтите в националната пътна инфраструктура. Защото тези ремонти също оказват влияние върху състоянието на БДЖ.

Според Владимир Дунчев, който е бивш директор на БДЖ, проблемът на сегашното състояние на българските железници е в акцентирането върху финансовите затруднения, които има железницата.

Не толкова висшият мениджмънт на железницата, а по-скоро средният ръководен състав трябва да се мобилизира. В железницата има не по-малко от 10 локомотивни вагонни депа, около 400 -500 служители, които се занимават с почистването на влаковете. Трябва самите железничари да се мобилизират и да се види какво може да се направи и да се направи всичко възможно.

Владимир Дунчев смята, че трябва бързо да се възстанови графикът на движение на влаковете в рамките и нуждата на пътниците и да се създадат елементарни условия за функционирането на пътническия железопътен транспорт.

Българската железница е част от европейската от 1869 г. Всички тези правила и начин на работа - нищо ново не трябва да се измисли, освен да се върне към добрите практики, които винаги са били в българските държавни железници.

Целите интервюта чуйте от звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени