Децата със специални образователни потребности (СОП) са навсякъде около нас. Те са различни и това е явно. Но как се отнасяме към тях и до каква степен тези деца се интегрират в обществото?
В темата проследих историята на една майка – Ралица Алексиева и синът и Кристиян, които минават през тежка битка. Не с институциите, а с неразбирането и предразсъдъците към децата със специални образователни потребности. Какво се случва, може да чуете в звуковия файл.
Директорът на детска градина 164 „Зорница“ в град София, Мариана Иванова посочи, че проблемът при интеграцията на децата със СОП е както ресурсен, така и личностен (от страна на директори и учители). Г-жа Иванова допълни, че са необходими добра комуникация между родителите и учителите и проява на много любов, за успешна интеграция на децата със специални образователни потребности.