Като прелюдия към „Джаз клуб“ съм изкушен да изброя част от клавирния инструментариум на Чик Кърия, останал в паметта ми няколко десетилетия. Откакто създаде групата „Ритърн ту форевър” години наред пианистът свиреше на различни модели синтезатори, като изпълняваше и виртуозни сола и импровизации. Декада след 1971 година, (тогава се появи Return To Forever), тези устройства бяха мечта за повечето музиканти по света, но започнаха да се появяват и у нас, въпреки че официално не присъстваха на българския пазар и за много хора представляваха скъпа екзотика. След още десетина години в България вече имаше изобилие от електронни клавири, някои сред тях – от висок клас. „Какви времена!“, както пееше Гошо Минчев…
А през всичкото това време, т.н. keyboard stack (сборът клавиатури) на Чик Кърия съдържаше: електрическо пиано Fender Rhodes (Фендер Роудс), електрически орган Yamaha, Hohner Clavinet D6 (Хонер клавинет), синтезаторите ARP Odyssey, Mini Moog-model D, Poly Moog, Moog15, Oberheim-8 voice, Yamaha GS1, Yamaha DX7, могъщите за своето време системи Fairlight и Synclavier.
40 години след появата на „Ритърн ту форевър”, заедно с двама от членовете на групата – Стенли Кларк и Лени Уайт, Кърия като изпълнител на класическо (аналогово) акустично пиано поднесе на публиката великолепен албум: продукцията Forever. В два диска са събрани разнообразни, надминали времето изпълнения на трима феноменални музиканти, които нашата публика е имала щастието да чуе и види през годините тук, на българска земя. Чуйте ги и в „Джаз клуб“ по програма „Христо Ботев“. Добре дошли сте!
четвъртък, 23 март, от 23 часа