Доста бързо трябва да се окопитим относно това, което се казва и показва на децата в училище, подчерта Ангелов и посочи нуждата от окрупняване на учебните планове, по-голяма гъвкавост в преподаването и повече междупредметни връзки:
Трябва да разчупим статичната рамка, измерваща количество знания. Трябва да има подкрепа в това, когато учителят излезе извън рамката – той да бъде поощряван, а не порицаван. Най-прогресивните образователни системи, които най-бързо се адаптират към действителността и гледат към бъдещето, са успели да изкоренят страха от грешката и промяната, да вземат най-доброто от различните предмети и да го преплетат в една и съща тема, в направления или в глобална тема като "Космос" и "Околна среда". Ако съумеем да направим това, то тогава ще бележим доста по-добри резултати. Да препускаш през учебното съдържание, за да гарантираш минимум знания, не е гаранция за успех.
Александър Ангелов даде пример с преподавателката по информационни технологии от Панагюрище Снежина Машева, която вече пета година ръководи и клуб по роботика. По този начин една нова дисциплина, която включва етика, поведение, чужд език, майчин език, математика, информационни технологии, развива умения на 21-ви век като критическо мислене и умения за общуване, отбеляза той.
Според Ангелов, у нас има достатъчно добри практики, които могат да се заимстват между учителите и училищата, и трябва да се поощрява този обмен на практически опит.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.