Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Проф. Тодор Танев: Управлява добре този, който знае какво ще стане след него

Проф. Тодор Танев
Снимка: БГНЕС

Очевидно е, че не е било съвсем ясно как ще бъде превърнато политическото желание да има стабилност в България в управленска програма с дати, срокове и отговорности. Това заяви относно вида на управленската програма на ГЕРБ и Обединените патриоти проф. Тодор Танев – бивш министър на образованието в кабинета №2 на Бойко Борисов и преподавател по „Публична администрация“, и добави:

Сегашната формула на управление се дължи на предстоящото председателство на България на Съвета на Европейския съюз. Ако него го нямаше, всичко щеше да бъде различно. Второ, 300 000 десни не са представени. Възможно е да се организира от тяхна страна, или от друга, протестна мрежа. Трето, набиращата скорост в България левица е възможно да укрепи още повече своите „завоевания“. Не съм много уверен, че това правителство ще има хоризонт четири години.

Проблемът според проф. Танев е, че основният въпрос за България е да остане себе си и трябва да има водеща линия – обща политика, стратегия, визия отвъд този мандат:

Управлява добре този, който знае какво ще стане след като него вече го няма. Това нещо липсва. Тази програма представлява леко преработено всичко, което видяхме досега. Палиативни са мерките, няма общо. Оттам идват проблемите. Когато общата българска линия липсва, нищо няма да се случи в заложените рамки.

Проф. Танев коментира и заложените рамки на образованието и науката в управленската рамка:

Не съм много съгласен с нещата, които са заложени. Първо, съвременното образование трябва да бъде свързано с живота. Второ, образованието трябва да е постоянно учене през целия живот. Вертикалната проводимост и връзката с живота не са гарантирани в момента. Точно обратното, акцентът е твърде силно, вече три години, насочен към училищното образование. То е само една от частите. Професионалното образование е още по-велико от училищното, защото включва него, но и следучилищното. Човек, когато минава през училището, трябва да получава професия, след което да може да се връща много пъти и да доучва. В това няма нищо срамно. Срамно е обратното – недоучването. В концепцията за образованието професионалното образование е на колене пред училищното, което не е правилно. Няма никаква идея също така какво ще се прави в сферата на висшето образование.

Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени