Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Какво четат децата? Отказваме ли ги въобще да вземат в ръка книга чрез списъците със задължителна литература през лятото?
Тези въпроси коментира в ефира на "Хоризонт" Михаела Петрова, която е ръководител на Националния център за книгатакъм НДК. Центърът, който проведе дискусия по темата как да се поддържа и стимулира любовта към четенето у децата, предложи и свой списък със съвременни детско-юношески произведения, които те с удоволствие, а не по принуда ще четат:
Този списък решихме да го наречем "списък с незадължителна литература", защото някак на децата това вменяване да четат ги отблъсква и това е нормално. Целта не е да вменим, а да възпитаме любов към четенето и към темите, които са за тяхната възраст и тяхното време, коментира Михаела Петрова, като отбеляза още, че проучванията недвусмислено показват, че книгите за Хари Потъростават фаворити за детската и тийнейджърската аудитория.
Петрова акцентира и върху някои заглавия от българската детска литература, които са включени в "незадължителния списък":
Ние, разбира се, си позволихме да препоръчаме и книги, които са подбрани в нашите два каталога, които Националният център за книгата издаде със съвременна българска литература, защото нашата цел също така е да запознаем родителите и децата със съвременните български автори и затова сме си позволили в този списък да добавим и това, което ние сме селектирали за каталога. Мога да кажа "Добросъците" на Никола Райков, "Няма грешка, има смешка" за най-малките на Васил Сотиров, Георги Господинов и Рая Господинова"Сватби на животни и неща".
Не можем да пропуснем книгите на Юлка (Юлия Спиридонова) дори и за малките, и за големите, защото това е един от съвременните български писатели, които наистина имат много силна връзка с истинското съвремие на децата и особено книгите и "Тина и половина" и "Кронос. Тоя нещастник". В "Кронос" е много актуална темата, свързана със зависимостта от наркотици, за която трябва да се говори.