Министърът обеща промени в системата на делегираните бюджети на училищата, но подчерта, че макар и в по-малка степен бюджетите им все пак ще зависят от броя на учениците. Финансирането ще бъде обвързано обаче и с образователните резултати.
След 8 години половината от настоящите учители ще навлязат в пенсионна възраст. Основното предизвикателство, в краткосрочен и дългосрочен план, пред нас е да осигурим системата с добри и мотивирани учители. Увеличаването на възнагражденията е основната мярка за това. Трябва да направим така, че повече хора с по-високи образователни резултати на изходен гимназиален етап да се включат в педагогическо образование и педагогическа професия. Това е гаранция, че в бъдеще ще имаме по-добри образователни резултати, ще имаме по-добри ученици и кадри за всяка професия.Вълчев изтъкна, че според международни проучвания държавите, в които учителските възнаграждения са по-високи от средните за страната, имат и по-високи образователни резултати.
Като първа мярка в борбата с агресията в училище министърът ще инструктира началниците от РИО да проверят организационната дейност в училищата и да дадат на директорите препоръки за подобряването ѝ. Предвиждат се нормативни мерки и отпускане на допълнителни средства за увеличаване на броя на психолозите в училищата. Уверенията на експертите са, че промяната в поведението става с натрупване на педагогическа работа в училищата.
Във ведомството провеждат срещи с издателствата в опити да решат проблема със забавянето на отпечатването и доставката на учебници за втори и шести клас, сподели министърът, но увери, че:
Във всички случаи, това няма да попречи за стартиране на учебната година, тъй като издателите се ангажираха за най-дългия период на забавяне – когато имаме преговор на учебен материал, да доставят електронни учебници, а там, където такива не са одобрени – уроците в електронен вариант.
Интервюто на Снежана Иванова и Александра Михайлова с Красимир Вълчев можете да чуете от звуковия файл.