Ние сме се стремили към постановъчния замисъл да направим една сценична мистерия в духа на традициите, на изискванията на Вагнер, обясни директорът на Софийската опера и балет академик Пламен Карталов в предаването "12+3" и допълни, че са избрали тъкмо тази творба, защото има нещо символично в търсенето на Светия Граал, който се намира в душите на всеки един човек:
Тази опера ни напомня, че ако хората имат мисия и вдъхновение, дарено от небесната закрила, ще имат и силата на главния герой - Парсифал.
Парсифал е образ на духовна общност и символните значения на всеки един момент в тази митологична драма са свързани с неща, които отвеждат към сетивата в един духовен храм.
Според Карталов, вричането в драматургията и сакралните моменти на произведението, поставят въпроса как метафизичността на действието в либретото ще се превърне във визуализирано действие.
За мен като режисьор визуализирането на музиката ще даде онзи момент, в който публиката ще стане част от тази сакралност. В сценографията, в костюмите, в целия режисьорски ракурс ние търсим усещането за многоплановост на героите, имаме например и будистки, и християнски елементи.
Костадин Андреев и Мартин Илиев влизат в ролята на Парсифал, Радостина Николаева и Гергана Русекова изпълняват Кундри, Ангел Христов и Николай Петров - Гурнеманс.
Имахме линия "Вагнер за всички", която предизвика голям интерес. Още миналата година при "Пръстенът на Нибелунга" привлякохме много млади хора и се надявам, че всички студенти по философия и филология ще бъдат сред нашата публика, очаква Пламен Карталов.
Публиката ще може да види постановката на 4-ти, 6-ти, 8-ми, 10-ти юли.
Билетите се продават добре. Очакват се и гости от чужбина.
За мен е много важно ние да създадем традиция и вкус на българската публика към тези величави произведения, посочи още маестро Карталов:
Премиерата на "Парсифал" в България ще се състои 150 години след нейната световна премиера в Байройт. Известно е че 30 години композиторът не е разрешавал произведението да излезе от меката на неговите тържествени представления в Байройт.
Самият Вагнер е имал строги правила за възприемане на неговата музика, разказа Карталов:
В Байройт има изградена оркестрина, за да не се вижда оркестърът, за да не се смущава публиката при потапянето в този свят, в този космос, наречен Вагнер. Ръкопляскането трябва да е най-накрая, за да не смущава действието.