Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

На Илинден пивоварите отбелязват своя професионален празник

Устойчива тенденция за ръст на инвестициите през последните 3 години отчитат пивоварите

| обновено на 20.07.17 в 11:30
Снимка: БГНЕС

В деня на Свети пророк Илия пивоварите отбелязват своя професионален празник. Те обявиха оборот от производството и продажбите в размер на 500 милиона лева за миналата година и инвестиции за повече от един милиард, след началото на приватизацията в сектора. 
Устойчива тенденция на ръст в инвестициите през последните 3 години в бранша отбелязват пивоварите, като сочат вложенията в активи за производството на пиво и малц в размер на 164 милиона лева. Обемът на продажбите за първите 6 месеца на тази година се запазва на нивото от 2016-а, като предпочитанията са към кеновете и стъклените бутилки за сметка на намаляването на употребата на пивото в пластмасовите опаковки.

Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите, увери слушателите на предаването "Преди всички" по "Хоризонт", че бирата, която се произвежда в България и се предлага на пазара, е качествена.

В пивоварнана индустрия през последните 3-4 години се наблюдава устойчив ръст не само по отношение на произведените и реализирани количества пиво, но и във всички аспекти на дейността. Имаме сериозен ръст по отношение на инвестициите и то най-вече в иновации, сериозен ръст в разширяването на нашето портфолио и разбира се, във всички аспекти на дейността ни, които са свързани и с устойчивото развитие от гледна точка опазване на околна среда, принос към общността. Ние се чувстваме удовлетворени, като индустрия, от това, което произвеждаме, от това, което създаваме.
През последните години се забелязва разширяване общо на предлагането на пиво с нови стилове и с нови марки бира. В страната вече се предлагат стотици, действително стотици марки бира.

В същото време портфолиото на нашите компании е изключително богато. Вече се произвеждат и се предлагат на пазара не само традиционните лагер-бири, които са около 93-94 процента от българския пивоварен пазар, но вече има и бутикови бири, има и такива, които са с плодови вкусове. Доста интересно е, че, както и в останалите европейски страни, у нас има по-висок интерес към безалкохолното пиво и към нискоалкохолните напитки.

Нямам информация да има бири-ментета и не считам, че на пазара в България има такива, още повече, че в нашата индустрия нямаме сив сектор. Всичко е прозрачно. Всички работят в пълно съответствие със закона, независимо дали са големи, малки, средни или микропивоварни, и ние нямаме сведения в това отношение да има някакво незаконно производство или пък, не дай си Боже, продажби
!

От 3 години и у нас се правят опити да създадено пиво от лимец, което е предизвикателство пред пивоварите заради все още неизучените съединения на лимеца, както и заради по-дебелата ципа на зърното, сподели Радомирова.

Интервюто на Наталия Ганчовска с Ивана Радомирова можете да чуете от звуковия файл.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени