Повечето от базираните във Великобритания авиокомпании ще поискат регистрация и в страна от Европейския съюз след Брекзит, прогнозира пред "Хоризонт" авиационният експерт Пол Чарлз. Тази стъпка вече беше направена от един от най-големите нискотарифни превозвачи. Британското правителство не счита проблемите на авиоиндустрията като приоритетни, но то трябва да постигне споразумение с Брюксел до март следващата година, категоричен е Пол Чарлз:
Мисля, че най-големите предизвикателства пред британската авиационна индустрия идват основно от несигурността. В момента дори няма ясна идея, представена от британското правителство, как авиационните оператори ще продължат да работят, след като страната напусне Европейския съюз. Именно заради тази несигурност авиооператорите, които са базирани във Великобритания, не могат да направят бизнес план с по-далечен хоризонт от две години. Това е изключително пагубно за авиоиндустрията. Именно заради това част от компаниите взеха нещата в свои ръце.
Има няколко авиокомпании, които искат да оперират в Европа или вече го правят. Те се нуждаят от сигурност. Според мен те ще последват примера на този нискотарифен превозвач. Те ще създадат нова компания или клон, благодарение на който ще успеят да запазят безпроблемно полетите си.
Британското правителство трябва да внимава, за да не се наложи да решава проблема с авиоиндустрията по спешност, каза още Чарлз:
Авиацията не е сред най-важните индустрии, за които британското правителство смята, че трябва да се погрижи и да осигури споразумения с Европа. В преговорите за излизане на Великобритания от Европейския съюз много по-приоритетни за правителството са промишлеността и банковата индустрия. Може би наистина в тези сфери има по-спешни казуси за решаване, но това не означава, че авиоиндустрията трябва да бъде на дъното. Затова казвам, че британското правителство трябва да е по-внимателно, за да не изпада в ситуация, когато ще трябва да решава проблема с авиоиндустрията в условия на спешност.
Ако изобщо има споразумение за авиоиндустрията, като се има предвид, че е твърде вероятно Великобритания да излезе от митническия съюз и да въведе по-голям контрол по границите, то
най-добрият вариант би бил да се запази настоящото състояние - всяка компания да може да оперира в Европейския съюз и всеки европейски превозвач да може да лети безпроблемно във Великобритания, смята Чарлз.
В звуковия файл можете да чуете интервю на Марта Младенова с Пол Чарлз.