Нямаме база данни за агресивните прояви в училище. За да направим политика и анализ, трябва да имаме база. Изначално изключваме другите конфликти, съсредоточаваме се само върху тези между децата, отбеляза Давидкова.
Не се прави разграничение между агресия, инцидент и тормоз. Това са различни случаи, към които би следвало да подходим по различен начин.
Много важен аспект е обучението на учителите.
Самите специалисти казват, че в системата няма достатъчен брой подготвени специалисти. Специалистите се създават, не се появяват с наредба или закон, подчерта Давидкова.
Случва се така, че стигаме до родителите в краен случай. Ние предлагаме родителите също да участват в създаването на правилниците и със съзнанието, че това са принципите на поведение. Но ако го възприемат като ангажимент, ще кажат "Не".
Проблемите в училище идват от лоша комуникация. Много от тях биха били избегнати при добра комуникация.
Самите деца могат да носят доста голяма отговорност за своята среда. Оказва се, че много деца, даже най-палавите, искат повече ред и тишина в училище. Възрастните се страхуват да го правят, а децата имат нужда от възрастен, който да сложи границите, подчерта Деница Давидкова.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.