Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Европейският потребителски център отчита ръст на жалбите, свързани със самолетни пътувания

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Има голям ръст в жалбите, които са свързани със самолетни пътувания. Това съобщи в интервю за предаването "Хоризонт до обед" Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център:

Авиокомпанията е длъжна в 14-дневен срок да информира клиента си, че полетът се отменя или разписанието се променя. Всеки пътник получава от 250 до 600 евро обезщетение за всяко едно закъснение. С какъвто и транспорт да пътуваме в ЕС, ние сме защитени при проблеми с нашия багаж, при закъснения, отменени полети, пътувания с автобус, с влак, с кораб. Имахме един много интересен случай в Италия. Пътникът получава есемес малко преди пътуването, че автобусът ще закъснее с два часа. Потребителят отива на втория час, но се оказва, че автобусът е закъснял с един час и половина, а не с два, както са казали. Автобусът е тръгнал и не е изчакал човека. Потребителят по този начин го изпуска, след което се свързва с компанията и от там му обещават, че ще пътува с първия автобус на следващия ден, но по този начин той изпуска самолетна връзка. От автобусната компания му казват да си вземе друг самолетен билет и че те ще му го осребрят, но така и не го осребряват, а всъщност по тяхна вина той пропуска своето пътуване. След нашата намеса тези пари бяха възстановени от италианската автобусна компания, така че пътниците трябва да знаят, че при големи закъснения или отменени автобуси трябва да им се осигури хотел, а ако не им окажат това съдействие, имат право на обезщетение от 50 до 100% от цената на билета.

Цялото интервю с Игнат Арсенов можете да чуете от звуковия файл.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна