Джо Завинул, Чарли Хейдън и Ричард Пейдж
Снимка: wikipedia
Предлагам на вниманието Ви създадени в различни десетилетия произведения от баладичен тип. Музикалната наука твърди, че баладата идва като наследство от трубадурите на Средновековието и има песенно-танцувален характер. По-късно губи танцовия елемент, обособявайки се като солова песен, често пъти – с епична основа. Ползвайки съвременната лексика можем да кажем, че английските и шотландските фолк балади са били модните пиеси, хитовете на онова време. И тъкмо те оказват влияние при формирането на американската музикална традиция. В САЩ баладата се видоизменя и придобива характера на песен със сантиментално съдържание. Оттук идва нейното начало в кънтри, блус и джаз музиката, впоследствие и в поп пиесите и рок изпълненията. Свидетели сме, че жанровите граници все повече избледняват и губят очертания, но в наши дни баладата като че ли има най-силно въздействие и относително усложнен вид в музиката, разпознавана все още като Jazz…
Имате възможност да чуете композиции на: Джо Завинул (Joe Zawinul), Бил Евънс (Bill Evans), Майлс Дейвис (Miles Davis), Тед Джонс (Thad Jones), Джон Хендрикс (Jon Hendricks), Хърби Хенкок (Herbie Hancock), както и изпълнения на: Ричард Пейдж (Richard Page), Джо Семпъл (Joe Sample), Ал Жаро (Al Jarreau), Майлс Дейвис квинтет (Miles Davis Quintet), Чарли Хейдън (Charlie Haden), Кийт Джарет (Keith Jarrett), „Манхатън Трансфър“ (Manhattan Transfer), „Фоур Фрешмън“ (Four Freshmen), „Ви Ес Оу Пи квинтет“ (V.S.O.P. Quintet).
Четвъртък, 5 октомври, от 23.00 часа
Последвайте ни и в
Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!